AKTIVNE TEME
» Poticaji u poljoprivredi (4)
by Melina Today at 17:10

» Agro Dan
by Agro Dan Today at 09:33

» Zakon o poljoprivrednom zemljištu
by Đuro Japarić 18/2/2018, 11:22

» Briket ili drva ?
by klica 15/2/2018, 16:36

» EM tehnologija ...EMAktiv
by nede58 13/2/2018, 04:24

» Koristi li netko GPS sustav za paralelne tragove?
by marijogjulic 12/2/2018, 22:29

» Pravo na samostalni poporavak mehanizacije
by Fidelito 9/2/2018, 22:06

» John Deere 6630 Premium
by SteveO 9/2/2018, 20:38

» Krumpir
by Danyy 7/2/2018, 11:20

» Torpedo 55 adriatic
by PFC357 5/2/2018, 13:18

» Vijesti vezane za poljoprivredu
by krizic 3/2/2018, 15:00

» claas 456
by tomybrzic 1/2/2018, 20:08

» Repica 2018
by stjepan 1/2/2018, 19:46

» Ovčarstvo
by skoricanac 1/2/2018, 19:29

» Hranidba ovaca
by skoricanac 1/2/2018, 19:27

» New Holland
by stjepan 1/2/2018, 01:06

» Torpedo Serije D4006 D4506
by PFC357 31/1/2018, 13:43

» Plugovi
by stjepan 30/1/2018, 00:21

» Prodajem Utovarivac stajnjaka - GRAJFER
by poljomarkets 29/1/2018, 11:21

» Internacional 444 problem sa mjenjacem?
by vuki99 27/1/2018, 19:45

» P: Kombajn Deutz Fahr Topliner 4065 H 4x4 Balance
by drazen 25/1/2018, 11:23

» Pozdrav od tomot3
by kole355 24/1/2018, 23:05

» Claas
by Ero 1 23/1/2018, 06:18

» VTZ - Vladimirec
by mitija 22/1/2018, 14:02

» Cijepljenje (kalemljenje)
by misoo83 21/1/2018, 08:35

» Kutije za gnojivo OLT ili NODET pneumatsku sijacic
by silija 16/1/2018, 23:13

» FARMA ZA TOV JUNADI
by Tomot3 15/1/2018, 20:44

» Staje za tov junad
by Tomot3 15/1/2018, 20:36

» cijene mineralnih gnojiva
by lucky1111 15/1/2018, 16:58

» Sadnja vrbe (košaraštvo)
by sunčana 9/1/2018, 10:20







Održavanje rotacijskih strojeva

Prethodna tema Sljedeća tema Go down

Održavanje rotacijskih strojeva

Postaj by HrvojeS on 25/6/2015, 03:38

Malčeri kao strojevi imaju široku primjenu, vjerujem da to svi znate, međutim kako bi takvi strojevi imali dulji radni vijek potrebno ga je i pravilno održavati.

1. Budući da ste velikim djelom korisnici već dugi niz godina, vjerujem da sa izmjenom ulja, ukoliko se držite uputa proizvođača, nemate problema. Ono je bitno za sve strojeve, pa tako i za malčere. Proizvođač obično daje koje ulje ide i gdje, a također na samim strojevima postoje i markeri o nivou, tako da s ovim ne bi trebai imati previše problema....

2. Međutim druga stvar je podmazivanje ležajeva, gdje ljudi često griješe. Često puta sam dolazio radi balansiranja i imao prilike vidjeti kako su ležajevi u katastrofalnom stanju. Da bi stroj radio ispravno, ispravni moraju biti i ležajevi koje je potrebno pravilno i podmazivati. Ako se gura previše masti, brtve popuštaju, nakon čega odlazi mast, a ulaze nečistoće. Također, premalo masti znači da imamo gibanje metala o metal što rezultira također oštećenjem. Budući da za korisnike koji imaju malčer ili dva nisu isplativi instrumenti za ispitivanje podmazivanja, preporuka je jedan ili dva utiska svaki tjedan.

3. Također ono što sam znao primjetiti, ljudi često divljački stežu stvari. Pa tako previše napnu remen (što nema potrebe, a ukoliko dođe i do grešaka na rotoru (savijen rotor) dolazi do jačeg "cukanja" nego da je remen labaviji). Nadalje, često sam imao priliku vidjeti deformirane ušice koje drže noževe, pa tako dolazi do blokade noževa. Noževi se ne smiju blokirati! Moraju biti slobodni kako bi se u radu šape otvorile.Ukoliko dođe do blokade, neka od šapa ostane zaglavljena, sigurno će rezultirati povišeni vibracijama. A takav rad za posljedicu ima daljnja oštećenja, od jačeg trošenja ležajeva do pucanja konstrukcije.

4. Ukoliko vidite pukotine na konstrukciji, znači da su vibracija sigurno iznad dopuštene razine. Ljudi često zavare taj dio misleći da su s time i riješili problem, a to nije točno! Vibracije nastaju kao  posljedica ili neuravnoteženosti rotora ili kao posljedica deformiranog rotora (ukoliko je došlo do udara) i to se riješava isključivo na rotoru. Rad sa strojem u režimu u kojem su vibracije povišene, osim što oštećuje ležajeve, oštećuje i sve ostale dijelove stroja. Samim zavarivanjem samo se prikrivaju manifestacije, ali uzrok problema i dalje ostaje pristuan!

Ovo je jedan od blažih primjera gdje se vide pukotine nastale zbog vibracija.




Budući da je ovo noviji, ali slabiji primjeri, nastojati ću pronaći neke bolje, gdje se vide pukotine baš na nosačima, a možda ima i netko od vas tu pristunih  tongue

Na sljedećim slikama prikazano je balansiranje, malo opreme, malo utega, malo švasanja, kako bi se dobio dojam kako se to radi tj koja je procedura. Ovdje je bilo inače odlično organizirano, malčari su dolazili jedan za drugim ,tako da smo uspjeli 4 komada izbalansirati u nekih 6 sati...





Postoje različiti proizvođači, različite kvalitete, ali svi imaju problema s vibracijama i ovo je najbolji i najbrži način za njihovo uklanjanje. Skidanje rotora i nošenje rotora u neku od radionica radi balansiranja nije dobro i ne garantira rezultate, zbog načina rada. Balansiranje rotora na stroju za balansiranje (osim što odnosi više vremena) unosi dodatne greške, a često se i balansiraju na strojevima koji su znatno krući nego što je to na mjestu rada, zbog čega ostaje debalans koji može i dalje biti viši nego što bi on zapravo i trebao....

Za sva pitanja kao i sa svojim pričama slobodno se možete javiti, bilo ovdje bilo PM... A bilo bi mi drago kada bi netko i iznio svoja iskustva vezano uz ovu problematiku.
avatar
HrvojeS

Broj postova : 31
God : 34
Lokacija : Velika Gorica
Registriran : 07.08.2010
0


Korisnički profil

[Vrh] Go down

Re: Održavanje rotacijskih strojeva

Postaj by delac on 25/6/2015, 19:43

koliko bi doslo balansiranje malcera 2500 cm?
avatar
delac

Broj postova : 1063
God : 31
Lokacija : varaždin
Registriran : 28.01.2010
17

→→→ : VIŠE

Korisnički profil

[Vrh] Go down

Re: Održavanje rotacijskih strojeva

Postaj by HrvojeS on 25/6/2015, 20:42

Neovisno o dimenzijama, cijena je ista jer je procedura ista, 1200 kn za posao. Na to još idu troškovi puta +pdv.
Iako troškovi puta mogu varirati, budući da hodamo okolo, nekad možemo izorganizirati tako da dođemo kada smo u blizini, tako da tada ne obračunavamo troškove puta. Ili se pak znamo organizirati s nekoliko ljudi koji su u blizini pa troškove se troškovi puta podjele...
I naravno ako se ima više rotora, onda ide neki popust, ljudi smo :P
avatar
HrvojeS

Broj postova : 31
God : 34
Lokacija : Velika Gorica
Registriran : 07.08.2010
0


Korisnički profil

[Vrh] Go down

Prethodna tema Sljedeća tema [Vrh]

- Similar topics

DOPUŠTENJA
Ne moľeą odgovarati na postove.