AKTIVNE TEME
» Koji je ovo motokultivator
by iwanho Today at 17:16

» literatura o popravku motora torpedo b536pj
by shparnet Today at 13:45

» Agro Dan
by Agro Dan Today at 09:27

» Utovarivač kašika John Deere 653 MSL
by SteveO Yesterday at 21:16

» Novi način stavljanja videa
by robertdavidloan Yesterday at 18:02

» Prodajem Utovarivac stajnjaka - GRAJFER
by iwanho 8/12/2017, 15:32

» PRODAJEM Italijansku Vocarsku frezu PIPALICU
by poljomarkets 8/12/2017, 11:19

» PRODAJEM BERAC / TRESAC za VISNJE, SLJIVE, MASLINE
by poljomarkets 8/12/2017, 11:17

» PRODAJEM Vocarsku frezu PIPALICU
by poljomarkets 8/12/2017, 11:15

» Bazga
by Zvona 7/12/2017, 20:16

» IMT 560
by marko milenkovic 7/12/2017, 15:06

» MC cormick mtx 125
by stjepan 5/12/2017, 21:16

» Poticaji u poljoprivredi (4)
by krizic 5/12/2017, 13:08

» VTZ - Vladimirec
by VTZ 3/12/2017, 17:23

» Torpedo 9006 obnavljanje ( oživljavanje)
by Valentino 3/12/2017, 11:36

» Staje za tov junad
by azizm 30/11/2017, 11:46

» New Holland
by Markan489 30/11/2017, 09:13

» John Deere-vaše mišljenje.
by Fidelito 29/11/2017, 18:12

» claas 456
by tomybrzic 27/11/2017, 21:52

» Supružnici ista adresa otvaranje Opg-a ili Obrt-a
by markach 27/11/2017, 19:46

» Zetor 6340
by Nina31 27/11/2017, 08:09

» MIO Standard
by Aca A 26/11/2017, 19:08

» OPG kao dopunska djelatnost
by Đuro Japarić 25/11/2017, 17:55

» ARONIJA
by andrusko 19/11/2017, 13:02

» Vijesti vezane za poljoprivredu
by kulak25 17/11/2017, 13:25

» Kupujem 2 gume 420/70R24
by drazen 14/11/2017, 17:02

» Kako povezati alternator umesto diname na MTZ-52
by posetilac 14/11/2017, 16:56

» Mini traktori
by jaki 13/11/2017, 08:25

» ORANJE 3
by marijogjulic 12/11/2017, 12:47

» Japanska jabuka kaki (Diospyros kaki)
by misoo83 11/11/2017, 23:59







Torpedo kočnice

Prethodna tema Sljedeća tema Go down

Torpedo kočnice

Postaj by deutzpower on 10/5/2013, 00:35

evo ako nekog zanima kak sam kod kuće popravit kočnice na torpedima 4006, 4506, 4806, 6006 i 6206
malo sam se pravio pametan ovih dana, reko idem sriktat lijevu kočnicu na traktoru, normalno, sve fino ,digo traktor na klocnu, odvrno točak, skino ga dolje, došo do doboša, kad doboš neide dolje (to je onaj dio kad sam se najviše napatio, i to hoću da vam pojasnim), dakle doboš izgleda ovako:

oko njega ima 'košuljica' od L profila, koja služi da proljavština ne ulazi u doboš, i da se ne troše pakne preterano jako, doboš nemojte lupat čekićem, od gusa je i oće se desit da pukne ko staklo, nego pajserom na jednom mjestu malo odvojite košuljicu od doboša, nabijete unutra i lagano ga cimate prema van, ako se kojim slučajme desi ko kod mene da je zapeko ko vrag, onda našpricajte WD-40, ili malo nafte u razmak između navoja šarafa i rupe doboša, i na rub doboša di naliježe na glvačinu, ostavite 10-15 minuta i probate onda, tad bi već trebo lagano krenit prema van, ako neide, onda sa zadnje strane kućišta imate dvije rupe, i između njih šaraf za ključ 19, odvrnete taj šaraf, španer unutra spadne dolje, i onda na jednu od te dve rupe ugurate neku šipku malo tvrđu, i lagano kuckate po toj šipci čekićem dok neko sa pajserom pokušava na onom mjestu da odvoji doboš
kad se doboš skine, vide sve dvije koso postavljene čeljusti, i španer koji je vjerovatno negdje ispo prilikom skidanja doboša, čeljusti se drže za kućište na dvije osovine, mđusobno su spojene jednim debljim limom koji sprečava da spadnu čeljusti sa svog ležišta, čeljusti su s gornje strane pvezane jednom tanjom oprugom koja ih privlači, a s donje strane sa dvije deblje opruge, koje su zakačene za taj lim/graničnik.
kućište kočnice izgleda ovako:

doboš u mom slučaju, kao ni ferode na čeljustima nisu bile potrošene, pa sam jednostavno sve dobro očistio i ošmirglo šmirgl papirom granulacije P-120, valjda znate da su ferode istrošene kad su zakovice u istoj ravnini... no ono manje posznato je kako prepoznat dal je doboš istoršen, naime doboš po sredini ima jedan utor dubine otprilike 2 ili 3 milimetra, koji je u obliku jednog konusa, što se vidi ovdje:

dakle, čeljusti sam prvo odmastio (što je kod mene i bio problem, unutra je za pola kile masti i prljavštine)

a potom i ošmirglo

kod mene su čeljusti bile tako postavljene da je siva čeljust bila s donje/zadnje strane, a crvena s gornje/prednje strane, pa sam ih tako i vratio nazad, mada po mojoj slobodnoj procjeni nema neke razlike, možete stavit kak hoćete.
nakon što sam i doboš odmastio, očistio i ošmirglo, isto sam napravio i sa kućištem, prohvatio sam se sklapanja, sklapanje nije teško, sve ima svoje mjesto i samo govori kako treba ić, najteže je nataknit ponovo one debele opruge s donje strane, al uz malo kontanja ide i to (ja sam koristio špagu od bala da navučem oprugu na rupu)
kad stavljate doboš nazad, nikad ne legne nazad do kraja, pa ga tu treba malo čekićem navuć, al nikako čekićem direkt po dobošu, nego stavite komad letve koji ide između šarafa, lagano kvrckajući i obavezno unakrsno
nakon toga dolazi štelanje španera kojeg drži onaj šaraf za ključ 19 sa zadnje strane, dok doboš jedva možemo okretat rukama, nakon toga se stavlja točak, steže, i pristupa se daljnjem špananju čeljusti tako da obadvije strane hvataju otprilike na jednakom mjestu
košuljicu koju smo sa pajserom savinuli, sad treba izravnat, a to se radi snažnim udarcima čekićem odozgo.

postupak popravljanja ručne kočnice je sličan, s tim da se ona na tim traktorima nalazi s desne strane između kućišta mjenjača i desnog točka, to je takozvani treći doboš, koji zapravo koči diferencijal (sličan princip ko kad je traktor u brzini, samo ne dolazi do naprezanja motora)
na navedenim traktorima taj doboš drži šaraf za ključ 13, doboš bi se trebo lako skinut dolje, on stoji na osovini ko što je izvod kardana na traktoru, unutra su takođe dvije čeljusti, koje treba ošmirglat, takođe i doboš, jedino karakteristično za ručnu kočncu je što nema opruga nego se čeljusti skupljaju jednom V šipkom, montaža je jednostavna, na kraju se pristupa špananju na polugi, ako je kojim slučajem ona preduga, msm da se može ruka skinut i zašarafit na drugo mjesto, ručnu isprobati isključivo na nagnutim terenima, nikako u vožnji, osim u slučaju nužde da nerade nožne kočnice
slike trećeg doboša nemam, nisam sliko kad sam to radio ljetos

nadam se da sam nekome zapravo i pomogo
avatar
deutzpower

Broj postova : 1087
God : 23
Lokacija : na cesti
Zanimanje : vozač
Registriran : 29.05.2011
22


Korisnički profil

[Vrh] Go down

Re: Torpedo kočnice

Postaj by Zvonimir on 10/5/2013, 07:35

Kad si već tak sve lijepo objasnil, mogel si izbušiti dvije rupe na bubnju između dvije nasuprotne rupe za kotače, i narezati navoj M10 u njima.
Idući put ti za skidanje nebi trebal pajser Wink

_____________
Nothin' kills Deere better then Magnum

Zvonimir

Broj postova : 2509
God : 52
Lokacija : Križevci
Registriran : 14.03.2008
10

→→→ : VIŠE

Korisnički profil

[Vrh] Go down

Re: Torpedo kočnice

Postaj by deutzpower on 10/5/2013, 13:38

jbg nisam se sjetio, al neće trebat ni ovako, kad sam sve fino očistio i ošmirglo

_____________
avatar
deutzpower

Broj postova : 1087
God : 23
Lokacija : na cesti
Zanimanje : vozač
Registriran : 29.05.2011
22


Korisnički profil

[Vrh] Go down

Re: Torpedo kočnice

Postaj by torpedo 6006 on 1/7/2013, 23:31

Veliko ti hvala za ovako detaljno objasnjenje ,ja sam pokusao skinit al nisam uspio jer sam samo lupkao po dobosu i odustao medjutim ovako mozda uspijem kad ste vi uspijeli valjda cu uspijeti i ja

torpedo 6006

Broj postova : 1
Lokacija : Bosna i Hercegovina
Registriran : 01.07.2013
0


Korisnički profil

[Vrh] Go down

Re: Torpedo kočnice

Postaj by deutzpower on 2/7/2013, 21:15

al ako već budeš skido nemoj slučajno koristit benzin, il ako ga već kosristiš, prije nego budeš meto doboš nazad, ošmirglaj doboš iznutra i ležište, da se nebi zezno ko ja da ti opet zapekne xDDD

_____________
avatar
deutzpower

Broj postova : 1087
God : 23
Lokacija : na cesti
Zanimanje : vozač
Registriran : 29.05.2011
22


Korisnički profil

[Vrh] Go down

Prethodna tema Sljedeća tema [Vrh]

- Similar topics

DOPUŠTENJA
Ne moľeą odgovarati na postove.